Contact Us

Follow Us

Správa PPC kampaní: sami nebo s profesionálem?

První jarní den vás dostal na rekreační procházku po parku. V blízkém okolí nikde nikdo, sundáte si proto respirátor, nadechnete se teplého vzduchu a vnímáte, jak se příroda kolem vrací do plné síly. Pod nohama křupou zbytky štěrku a písku z dob sněhových závějí a vy sjedete pohledem na svoje boty. Sakra. Chtělo by to nové, jarní a možná i barefooty, ale určitě pohodlné. Zbytek procházky věnujete myšlenkám na různé typy jarních bot a v mysli se pustíte do nakupování. Doma otevřete notebook a zadáte do vyhledávače “jarní boty barefoot eko kotníkové” a další podobná klíčová slova. A už jste lapeni. Vyhledávač se dozvěděl o vaší aktuální potřebě a díky každému vašemu kliknutí si dělá obrázek o tom, co přesně hledáte. Paralýza z možností výběru vás donutí odložit nákup na další den. Jakmile však navštívíte facebook, instagram nebo jinou stránku, jsou tam. V pravém sloupci, na banneru v záhlaví, v odkazu na IG profil. Barefoot, eko, etické a jarní. Vaše přání koupit si nové jarní boty už není jen vaším přáním. Díky PPC kampani, která přesně cílí na slova a publikum, se k vám prodejci zboží, o které byste mohli mít zájem, dostanou rychle a jednoduše. Takže následující týden máte osobní profil plný odkazů na boty. Efektivní, viďte? Možná si říkáte, že byste měli zájem o PPC kampaň, která by i vám mohla přinést takto rychle a efektivně potenciální zákazníky. Nevíte však, komu ji svěřit a bojíte se, že proděláte? Čtěte dál… 

Chci to zkusit

Správa PPC kampaní aneb kampaní, fungujících na principu pay-per-click, je v dnešní době produktem, kterým se zabývá více a více společností. Velkou výhodou je, že zaplatíte za samotný proklik. Takže pokud jste klikli na banner s jarní obuví, který se objevil na vašem facebooku, zajistili jste tak výdělek jednomu z PPC systémů a případně agentuře, která proklik vytvořila na míru svému zákazníkovi. Pokud nekliknete, zadavatel reklamy neplatí. Mezi platformy k tvorbě PPC kampaní patří například Google Ads, Bing Ads, Sklik od Seznamu, Youtube a Facebook Ads. Pokud máte dostatek času a trpělivosti, zkuste si správu PPC kampaně na vlastní kůži. Zvolte si jednu ze zmíněných platforem a odpovězte na tyto body:

  • Jaký je váš cíl: Zvýšit návštěvnost a udělat si reklamu nebo přimět lidi nakupovat?
  • Představte si potenciálního zákazníka, jeho věk a situaci, v níž se obrací na vaše služby: Je tato osoba aktivní na facebooku? Jaký používá vyhledávač? Scrolluje pravidelně na Instagramu? 
  • Jaká je vaše představa o investici a zisku? Kolik máte a kolik očekáváte může být zprvu těžké vložit do přesných čísel, nicméně alespoň tušení byste mít měli. Vyhodnocení investic do SEO či PPC kampaní by mělo předcházet každému z vašich smělých plánů na dobytí internetu.

A můžete začít. Návodů, jak si sám vytvořit PPC kampaň, najdete mnoho. Nebojte se zeptat na názor svého okolí a dát si čas na přemýšlení či sestavení ideálního zákazníka. 

Chci odborníka

Pokud se rozhodnete pro PPC kampaň, ale zdravý rozum umlčí ego a větu “já sám” nahradí věta “Radši to přenechám odborníkům a půjdu se projít do parku v nových jarních botách”, rozhodně máte z čeho vybírat. Společností, které vám sestaví PPC kampaň na míru, výrazně přibylo. Vy tak ušetříte čas a při srozumitelném zadání se můžete spolehnout na to, že kampaň splní vaše očekávání. Kromě platby za práci odvedenou odborníky zaplatíte za reklamu pouze tehdy, kdy na banner či ikonu zákazník skutečně klikne. Výše nákladů se promítne ve výši ceny za proklik a je mnoho faktorů, které mohou účinnost reklamy ovlivnit.

Na případném prodělání se mohou podepsat faktory následující: 

  • nedostatečně zvládnutá tvorba webových stránek (může chybět například mobilní SEO či kvalitní SEO copywriting)
  • jste příliš malá ryba, začínáte a konkurence je zkrátka mnoho
  • cílíte někam, kam zatím nemůžete dosáhnout
  • reklama se zobrazuje na nerelevantní dotazy

Nebojte se nastudovat si všechny faktory správné PPC kampaně a zapisovat si, jak a proč na vás reklama, která se zobrazila na vašem profilu, zafungovala a zda byla relevantní. Získáte tak přesnější obraz o tom, co požadovat od agentury, u níž žádáte o PPC kampaň. Přejeme mnoho efektivních prokliků!

Milan Vaněk