Contact Us

Follow Us

Co pro vás udělá PPC specialista

Pokud uvažujete o zviditelnění vaší online nabídky formou časově omezených proklikových kampaní, bude pro vás výhodné najmout si certifikovaného PPC specialistu. Takový člověk je proškolený v sestavení, zacílení, spuštění a také ve správě tohoto typu reklamy. Kromě toho ví, co na internetu funguje a co je pouhá návnada na laiky. Za propagaci se totiž dají utratit desítky tisíc korun, aniž by vám přihrály byť jednu jedinou zakázku. Proto si vysvětleme hlavní výhody spolupráce s odborníkem na PPC.

Plusy a mínusy PPC – specialista by vás měl poučit

Jste-li například prodejcem zboží, vrátí se vám investice do služeb PPC specialisty, když ho využijete v době hlavní prodejní sezóny. Řekněme, že největší odbyt míváte před vánoci a rozhodli jste se pro nejlevnější možnou propagaci vašeho sortimentu prostřednictvím proklikových bannerů. Platba je vám tudíž účtována pouze za realizované prokliky do e-shopu, což si snadno ověříte v analytických přehledech. Dalším pozitivem PPC reklamy bývá pro většinu podnikatelů také možnost komunikace se zvolenými cílovými skupinami a okamžitý náběh kampaně.

Seriózní PPC specialista by vás ale měl upozornit i na nevýhody. Jakmile vyčerpáte stanovený cenový limit, 

 vaše reklama beze stopy zmizí a návštěvnost vašich stránek klesne na původní úroveň. Pokud bojujete právě s malým počtem lidí, kteří v síti dohledají váš web, může pro vás být efektivnější, když si necháte sestavit kombinovaný plán internetového marketingu na klíč. Ideálním partnerem pak pro vás bude spíš agentura, která sdružuje PPC specialisty a odborníky na SEO. Optimalizace webů má sice na rozdíl od reklamních bannerů pomalejší nástup, zato nárůst výkonu vaší platformy bývá trvanlivý.

Jak pronikne PPC kampaň k potenciálním klientům

Když si vytvoříte proklikovou reklamu svépomocně, s největší pravděpodobností do ní nebudete schopni zakomponovat správná klíčová slova čili keywords, pod nimiž lidé vaše produkty hledají. PPC specialista si adekvátní keywords zjistí a kromě textací dokáže sladit i grafický vzhled kampaně se zbytkem vaší propagace. V neposlední řadě zacílí bannery podle věku, pohlaví, lokality a případně i podle koníčků, aby se dostaly jen k vašich možných zájemcům. Profesionál se rovněž postará o výběr vhodných platforem, kde by se vaše PPC mělo objevit a vytvoří vám tam i nezbytné firemní profily.

Kde se dá spustit PPC

Za vhodný prostor lze považovat vyhledávače, přičemž domácí uživatelé používají nejčastěji Seznam a Google. PPC specialista se na nich vyvaruje nefunkčních triků, ke kterým nezkušeného člověka svádí automatická a poloautomatická možnost spuštění reklamy. Zároveň vám přesně podle vašich potřeb nastaví i remarketing. To pro vás udělá v tom případě, že chcete podchytit lidi, kteří se přes banner proklikli na vaše stránky, ale nic si neobjednali. Mezi další ideální místa, kde je možné oslovit miliony potenciálních kupců, se řadí sociální sítě v čele s Facebookem. Posledním klíčovým bodem, kde můžete masově odprezentovat vaše služby, je třetí nejnavštěvovanější platforma světa Youtube. Tady skvěle uplatníte i prokliková reklamní videa.   

Nemáte-li s realizací proklikových kampaní příliš zkušeností, tak je pro vás PPC specialista anebo agentura zaměřená na internetový marketing jasnou volbou. Ušetří vám velké množství času, které byste obětovali tvorbě PPC s mizivou nadějí na úspěch. Tím, že si experta najmete, nepřijdete dokonce ani o bonus 1000 Kč, který poskytuje Google Adwords k novým účtům. Současně se vyhnete finančním ztrátám, které plynou z neodborného nastavení proklikové reklamy a/nebo ze spuštění automatické kampaně. Zvlášť sociální sítě z vás tak pouze vytáhnou peníze. Máte-li ještě otázky k práci PPC specialistů, rádi vám odpovíme, když se ozvete přes komentáře.

Milan Vaněk